Home
| Biografia_Italiano
| Biography_English
|
Pubblicazioni/Papers
| Libri |
Musica | Contatti
| Rassegna
stampa | Foto
| Altri
|
|
Pubblicazioni/Papers | |
Gianfranco Rizzo – List of the Papers The list is not updated. The most recent papers are available at http://publicationslist.org/grizzo, where most of full text paper can be downloaded.
[1] Cacace,C.; Rizzo,G.; Uccello,S., Una relazione analitica per il calcolo immediato del rendimento del ciclo limite dei motori a c.i. ad accensione comandata. Atti della Giornata sul risparmio energetico nell' autotrazione, Napoli 1978. [14] Migliaccio,M.; Rizzo,G.; Rocco,V. Evaluation of Pumping and Frictional Mean Effective Pressures of S.I. Reciprocating Internal Combustion Engines. Atti del "International Forum on New Automotive Technologies", pp.265-284, Montecarlo, 21-25 Gennaio 1985. [20] Rizzo,G.; Gambino,M. A Model for the Stochastic Optimization of Engine Fuel Consumption and Emissions. Atti dell' ISATA Symposium, Firenze, Maggio 1988, vol.2, 88100. [22] Gambino,M.; Migliaccio,M.; Rizzo,G. Studi e ricerche sul controllo elettronico dei motori: contributi dell' Unità Operativa di Napoli. Atti del V Convegno Nazionale del Progetto Finalizzato Trasporti, Napoli, 21-23 Settembre 1988, vol.II, pp.745-761. [25] De Petris,C.; Rizzo,G.; Rocco,V.; Scognamiglio,A. A Model for Real-Time NOx Evaluation in Spark Ignition Engines by means of Cylinder Pressure Data. Atti Twelfth Annual ASME Energy Source Technologies Conference and Exhibition, 22-25 Gennaio 1989, Houston, ICE-vol.5, pp.53-62, Library of Congress Catalog Number 88-46210. [27] Gambino,M.; Rizzo,G. Tecniche innovative per il controllo dei motori. Convegno Nazionale Progetto Finalizzato Energetica II, 12-15 Aprile 1989, Montecatini. [28] Rizzo,G.; Rocco,V. Error Analysis for on-board NOx Measurement. Atti del "Joint Meeting of the German and Italian Sections of the Combustion Institute", Ravello, 11-14 Settembre 1989, pp.61-64. [29] Rizzo,G.; Pianese,C. A Stochastic Approach for the Optimization of Open-Loop Engine Control Systems "Fifth International Conference on Stochastic Programming", 13-19 Agosto 1989, Ann Arbor, MI (USA) (invited paper), "Annals of Operations Research" 31 (1991) 545-568, J.C.Blatzer AG Sci.Pub.Company. [31] Rizzo,G. Il controllo elettronico dei motori: stato dell' arte, prospettive ed attività di ricerca presso il DIME. Atti del Convegno "Energia ed Ambiente - Prospettive per gli anni 90", ATI, Capri, 31 Maggio - 2 Giugno 1990, vol.II, pp.17-26. [36] Pianese C., Rizzo G., Li Kai, Un modello per i fenomeni fluidodinamici e termici nei transitori di un motore a controllo elettronico. Atti del 46' Congresso ATI, Cassino, 25-27 Settembre 1991, IV C 33-46. [37] Bozza F., Gambino M., Iannaccone S., Rizzo G., Validation of a combustion model for spark ignition engines with oxygenated fuels. Proc. of XI International Symposium on Alcohol Fuels, Firenze, Novembre 1991. [38] Pianese C., Rizzo G., Fluid-dynamic and Thermal Effects on Transient Performance and Emissions of a Spark Ignition Engine with Electronic Control. Proc.of 25th ISATA Silver Jubilee, Mechatronics, 1-5 Giugno 1992, Firenze, pagg. 241-250, ISBN 0 947717 49 0. [40] Pianese C., Rizzo G., A Dynamic Model for Control Strategy Optimization in Spark Ignition Engines, Third ASME Symposium on Transportation Systems, Anaheim (CA), USA, Nov.9-13, 1992, DSC-vol. 44, pagg. 253-267, ISBN 0-7917-1119-0. [42] Gambino M., Pianese C., Rizzo G., Experimental Validation of a Dynamic Model for Mixture Formation in a Multi-Point Injection SI Engine, Proceedings of "2nd Biennial European Joint Conference on Engineering Systems Design and Analysis", Petroleum Division of ASME, Queen Mary & Westfield College University of London, July 4-7,1994, PD-Vol.64-8.2 B, 489-502, ISBN 0-7918-1280-4. [44] Gambino M., Pianese C., Rizzo G., Identificazione sperimentale di un modello dinamico per il flusso bifase nel collettore di aspirazione di un motore ad accensione comandata, 49' Congresso Nazionale ATI, Perugia, 27-30 settembre 1994. [45] Gambino M., Pianese C., Rizzo G., Identification of a Dynamic Model for Transient Mixture Formation in a Multi-Point Spark Ignition Engine, Proceedings of "Fourth ASME Symposium on Transportation System - Winter Annual Meeting", Chicago, November 6-11, 1994, DSC-VOl.54, DE-Vol.76, 189-204, ISBN 0-7918-1403-3. [52] I.Arsie, M.Gambino, C.Pianese, G.Rizzo, Dynamic Models and Computer Codes for the Design of Control Strategies for High-Tech Automotive Engines, Proc. of International Conference on "Automobili e Motori high-tech", Università di Modena, Modena 24-25/5/1996 [55] Arsie I., Gambino M., Pianese C., Rizzo G., Validazione sperimentale di un codice di calcolo per il progetto ottimizzato delle strategie di controllo per motori automobilistici, Atti del 51’ Congresso Nazionale ATI, Udine, 16-21 Settembre 1996, pp.1465-1480. [57] I.Arsie, M.Gambino, C.Pianese, G.Rizzo, Development and Validation of Hierarchical Models for the Design of Engine Control Strategies, Proc. of International Conference on "Control and Diagnostic in Automotive Applications", Genova 3-4/10/1996, pp.43-56, pubblicato su "Meccanica", 32, 397-408, 1997 Kluwer Academic Publisher. [59] Arsie I., Gambino M., Pianese C., Polichetti C., Rizzo G., Estimation of Air-Fuel Ratio from Cylinder Pressure Data in a Spark Ignition Engine for Automotive Applications, 3° Convegno “Automobili e Motori High Tech” Modena, 22-23 maggio, 1997. [60] Arsie I., Pianese C., Rizzo G., Sviluppo di un sistema integrato di modelli matematici a struttura gerarchica per la previsione delle prestazioni di motori automobilistici ad accensione comandata a controllo elettronico, Convenzione per attività di ricerca tra Università di Salerno e Magneti Marelli (D.C.M.), Relazione annuale settembre 1997. [62] Arsie I., Pianese C., Rizzo G., Gambino M., Validation of Thermodynamic Model for Spark Ignition Engines Oriented to Control Applications, 3rd International Conference on “Internal Combustion Engines: Experiments and Modeling”, Capri, september, 17-20, 1997. [63] Arsie I., Gambino M., Pianese C., Polichetti C., Rizzo G., Sul Calcolo del Rapporto di Miscela Istantaneo dal Ciclo di Pressione Misurato per Motori ad Accensione Comandata, atti del 52° Congresso Nazionale ATI, 22 - 26 settembre 1997, Vol. II, pagg. 1165-1176, ISBN 88-86281-22-6. [64] Accarino S., Arsie I., Gambino M., Pianese C., Rizzo G., Sviluppo e Validazione Sperimentale di Modelli per il Calcolo del Rendimento Meccanico di un Motore Automobilistico, atti del 52° Congresso Nazionale ATI, 22 - 26 settembre 1997, Vol. II pagg. 1177-1189, ISBN 88-86281-22-6. [65] G.Rizzo, La prevenzione primaria: un'auto ad energia pulita, Atti del Convegno su Traffico e Patologie respiratorie, Ordine dei Medici, Salerno, Dicembre 1997 (versione elettronica: http://tecno.diiie.unisa.it/dimec/macchine/articoli/autopulita/autopulita.htm). [66] G.Rizzo, L'attività di ricerca nel settore delle Macchine presso l'Università di Salerno, LOAD, Organo del Parco Scientifico e Tecnologico di Salerno, Settembre-Ottobre 1996. [67] ARSIE I., PIANESE C., RIZZO G. (1998). Models for the Prediction of Performance and Emissions in a S.I. Engine - A Sequentially Structured Approach. SAE TRANSACTIONS- JOURNAL OF ENGINES. vol. 106, pp. 1065-1079 SAE Paper 980779. [68] Arsie I., Pianese C., Rizzo G., Estimation of Air-Fuel Ratio and Cylinder Wall Temperature from Pressure Cycle in s.i. Automotive Engines, Proceedings from 2nd IFAC Workshop Advances in Automotive Control, Mohican State Park, Loudonville, OH USA, 26 February - 1 March 1998. Pergamon Press, ISBN 0-08-043226 3. [69] F.Bozza, G.Rizzo, R.Tuccillo, Identification of a Model for Monitoring Nitric Oxide Emissions in a Gas Turbine Power Plant, 6th IEEE Med. Conference, Alghero, June 9-11, 1998, pubblicato su Theory and Practice of Control and Systems, World Scientific Publishing Ltd. London UK, pp.437-442, ISBN 981-02-3668-9. [70] I.Arsie, C.Pianese, G.Rizzo,Development and Identification of a Hierarchical System of Models for Rapid Prototyping of SI Engines, 6th IEEE Med. Conference, Alghero, June 9-11, 1998, pubblicato su Theory and Practice of Control and Systems, World Scientific Publishing Ltd. London UK, pp.182-188, ISBN 981-02-3668-9. [71] I.Arsie, C.Pianese, G.Rizzo, Enhancement of Control Oriented Engine Models Using Neural Network, 6th IEEE Med. Conference, Alghero, June 9-11, 1998, pubblicato su Theory and Practice of Control and Systems, World Scientific Publishing Ltd. London UK, pp.465-471, ISBN 981-02-3668-9. [73] I. Arsie, C. Pianese, G. Rizzo, Techniques for the Real-Time Estimate of Mixture Strenght and Cylinder Wall Temperature in Spark Ignition Automotive Engines, 4° Convegno “Automobili e Motori High Tech” Modena, 29-30 maggio, 1998. [74] I. Arsie - C. Pianese - G. Rizzo, Sviluppo di modelli a struttura distribuita per motori a combustione interna e relative tecniche di identificazione, Atti del 53' Congresso Nazionale ATI, 15-18 Settembre 1998, Firenze, Vol.II, pp.1515-1526, ISBN 88-86281-29-3. [75] I. Arsie - C. Pianese - G. Rizzo, Modelli del motore basati su reti neurali per applicazioni controllistiche, Atti del 53' Congresso Nazionale ATI, 15-18 Settembre 1998, Firenze, pp.1489-1503, ISBN 88-86281-29-3. [76] I. Arsie, G. Flauti, C. Pianese, G. Rizzo, Cylinder Wall Temperature Estimation from Pressure Cycle in Spark Ignition Engines, 2nd International Conference on Control and Diagnostics in Automotive Applications, October 1-2, 1998, Genova (Italy), TP 98A5024 pagg. 175-185, ISBN 88-86281-30-7. [77] ARSIE I., PIANESE C., RIZZO G., FLORA R., SERRA G. (1999). Development and Validation of a Model for Mechanical Efficiency in a Spark Ignition Engine. SAE TRANSACTIONS- JOURNAL OF ENGINES. vol. 108-3, pp. 1312-1323 SAE Paper 1999-01-0905. [78] I. Arsie, C. Pianese, G. Rizzo, Identification of Manifold Two-Phase Fuel Flow Model in a Spark Ignition Engine with Kalman Filter and Least Square Methods, Accettato alla 7th IEEE Med. Conference, Haifa, June 28-30, 1999. [79] ARSIE I., FLORA R., PIANESE C., RIZZO G., SERRA G. (1999). A Hierarchical System of Models for the Optimal Design of Control Strategies in Spark Ignition Automotive Engines. 14th IFAC World Congress. 5-9 luglio. (vol. P, pp. 473-488). ISBN/ISSN: 0-08-042754-5. Pechino (China). [80] ARSIE I., FLORA R., PIANESE C., RIZZO G., SERRA G. (2000). A Computer Code for S.I. Engine Control and Powertrain Simulation. SAE TRANSACTIONS- JOURNAL OF ENGINES. vol. 109-3, pp. 935-949 SAE paper 2000-01-0938. [81] ARSIE I., MAROTTA F., PIANESE C., RIZZO G. (2001). Information Based Selection of Neural Network Training Data for S.I. Engine Mapping. SAE TRANSACTIONS- JOURNAL OF ENGINES. vol. 110-3, pp. 549-560 SAE paper 2001-01-0561. [82] ARSIE I, PIANESE C, RIZZO G., SANTORO M. (2002). Optimal Energy Management in a Parallel Hybrid Vehicle. ESDA2002 6th Biennial Conference on Engineering Systems Design and Analysis. 8-11 luglio. (pp. -). Istanbul (Turchia). [83] ARSIE I., BARRELLA A., DI GENOVA F., PIANESE C., RIZZO G. (2002). VETS – Virtual Engine Test System for Rapid Prototyping of SI Engine Control Strategies. 6th International Symposium on Advanced Vehicle Control (AVEC’02). (pp. 535-540). Hiroshima (Japan). [84] ARSIE I, PIANESE C, RIZZO G. (2003). Control Oriented Models For Spark Ignition Engines. 4th Intl.Conf.on Control and Diagnostic in Automotive Applications, Sestri Levante (I). June 18-20, 2003. (pp. -). Plenary Lecture. [85] ARSIE I, DI GENOVA F, PIANESE C, SORRENTINO M, CARACENI A, CIOFFI P, FLAUTI G, RIZZO G. (2003). A Single-Zone Model for Combustion and NOx Simulation in Common-Rail Multi-Jet Diesel Engines. 6th International Conference on Engines for Automobile. 14 – 19 Settembre. (pp. -). Capri (I). [86] ARSIE I., CIOFFI V., PIANESE C., RIZZO G. (2003). An Adaptive Estimator of Fuel Film Dynamics in the Intake Port of a Spark Ignition Engine. CONTROL ENGINEERING PRACTICE. vol. 11 n. 3, pp. 303-309 ISSN: 0967-0661. [87] ARSIE I, PIANESE C, RIZZO G. (2003). An Integrated System of Models for Performance and Emissions in Si Engines: Development and Identification. SAE TRANSACTIONS- JOURNAL OF ENGINES. vol. 112-3, pp. - SAE Paper 2003-01-1052. [88] ARSIE I., MARANO V., RIZZO G. (2004). A Model for Thermo-Economic Analysis and Optimization of Steam Power Plants for Power and Cogeneration. ASME Power Conference. 30 aprile-1 marzo. (pp. 89-98). ISBN/ISSN: 0-7918-4162-6. Baltimore (USA). [89] ARSIE I, DI GENOVA F, PIANESE C, SORRENTINO M, RIZZO G., CARACENI A, CIOFFI P, FLAUTI G. (2004). Development and Identification of Phenomenological Models for Combustion and Emissions of Common-Rail Multi-Jet Diesel Engines. SAE 2004 Fuels & Lubricants Conference. 8-10 giugno. (pp. -). Tolouse (F). SAE paper 2004-01-1877. [90] ARSIE I, GRAZIOSI M, PIANESE C, RIZZO G., SORRENTINO M. (2004). Optimization of Supervisory Control Strategy for Parallel Hybrid Vehicle with Provisional Load Estimate. International Symposium on Advanced Vehicle Control (AVEC) 2004. 23-27 agosto. (pp. -). Arnhem (NL). Best Paper Award in the field of ‘Control Vehicle Propulsion and Motorcycles’. [91] ARSIE I, MARANO V, RIZZO G. (2004). The Effects of Exogenous Variables on the Optimal Design of Steam Plants for Cogeneration. 59° Congresso ATI. Genova. 14-17 Settembre 2004. [92] ARSIE I, DI GENOVA F, PIANESE C, RIZZO G., CARACENI A, CIOFFI P, FLAUTI G. (2005). Thermodynamic Modeling of Jet Formation and Combustion in Common Rail Multi-Jet Diesel Engines. SAE World Congress. 11-14 aprile. (pp. -). Detroit (USA). SAE Paper 2005-01-1121. [93] I.ARSIE, A.DI DOMENICO, M.MAROTTA, C.PIANESE, RIZZO G., M.SORRENTINO. (2005). A PARAMETRIC STUDY OF THE DESIGN VARIABLES FOR A HYBRID ELECTRIC CAR WITH SOLAR CELLS. METIME, 1st Intl. Conf. Thermal Engines and Environmental Engineering, University of Galati (RO). June 3-4, 2005. (pp. -). Invited Paper. [94] I.ARSIE, V.MARANO, G.NAPPI, RIZZO G. (2005). A MODEL OF A HYBRID POWER PLANT WITH WIND TURBINES AND COMPRESSED AIR ENERGY STORAGE. ASME Power, Conference. Chicago. 5-7 aprile. (pp. 987-1000). ISBN/ISSN: 0-7918-4182-0. [95] I.ARSIE, M.MAROTTA, C.PIANESE, RIZZO G., M.SORRENTINO. (2005). Optimal Design of a Hybrid Electric Car with Solar Cells. 1st AUTOCOM Workshop on Preventive and Active Safety Systems for Road Vehicles. September 19-20, 2005. (pp. -). Invited Paper. [96] ARSIE I., GRAZIOSI M., PIANESE C., RIZZO G., SORRENTINO M. (2005). Control Strategy Optimization for Hybrid Electric Vehicles via Provisional Load Estimate. REVIEW OF AUTOMOTIVE ENGINEERING. vol. 26, pp. 341-348 ISSN: 1349-4724. Best Paper Award at AVEC04, Arnhem (NL). [97] ARSIE I, MARANO V, MORAN M, RIZZO G. (2006). Energy and Economic Evaluation of a Hybrid Power Plant with Wind Turbines and Compressed Air Energy Storage. ASME POWER CONFERENCE. Atlanta (USA). 2-4 maggio. (pp. 1-9). ISBN/ISSN: 0791842053. [98] ARSIE I, MARANO V, MORAN M, SAVINO G, RIZZO G. (2006). Energy and Economic Evaluaton of A Hybrid CAES/Wind Power Plant with Neural Network-Based Wind Speed Forecasting. ECOS 2006, 19TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EFFICIENCY, COST, OPTIMIZATION, SIMULATION AND. Greece. AGHIA PELAGIA, CRETE (GREECE), JULY 12-14. (pp. -). [99] ARSIE I, RIZZO G., SORRENTINO M. (2006). Optimal Design of a Hybrid Solar Vehicle. 8th International Symposium on Advanced Vehicle Control (AVEC 2006). Taiwan. Taiwan, 20-24 agosto 2006. (pp. -). [100] RIZZO G., ARSIE I, MARANO V, SAVINO, MORAN M. (2006). Use of Wind Forecast for the Management of a Hybrid Power Plant with Wind Turbines and Compressed Air Energy Storage. 61° Congresso ATI. ITALY. PERUGIA (ITALY), SEPTEMBER 12-15. (pp. -). [101] ARSIE I, RIZZO G., SORRENTINO M. (2006). Optimal Design and Dynamic Simulation of a Hybrid Solar Vehicle. SAE Int. Session 'The Sustainable Mobility Challenge'. Perugia. Perugia, 14 settembre 2006. (pp. -). SAE paper 2006-01-2997. [102] ARSIE I, DI MARTINO R, RIZZO G., SORRENTINO M. (2006). A MODEL FOR A PROTOTYPE OF HYBRID SOLAR VEHICLE. INTERNATIONAL WORKSHOP ON HYBRID AND SOLAR VEHICLES. SALERNO. 06.11.2006. (pp. 19-26). SALERNO: G.Rizzo (Ed.) (ITALY). [103] ARSIE I, RIZZO G., SORRENTINO M, PETRONE G, SPAGNUOLO G, CACCIATO M, CONSOLI A. (2006). Hybrid Vehicles and Solar Energy: a Possible Marriage?. International Conference on Automotive Technology ICAT. Instanbul. Instanbul, 26 novembre 2006. (pp. -). [104] ARSIE I, MARANO V, MORAN M, RIZZO G., SAVINO G. (2007). OPTIMAL MANAGEMENT OF A WIND/CAES POWER PLANT BY MEANS OF NEURAL NETWORK WIND SPEED FORECAST. In: Proceedings of EWEC 2007, European Wind Energy Conference & Exhibition. EWEC 2007 - European Wind Energy Conference & Exhibition. Milano. 7-10 May 2007. (pp. -). [105] PREITL ZS, BAUER P, KULCSR B, RIZZO G., BOKOR J. (2007). Control Solutions for Hybrid Solar Vehicle Fuel Consumption Minimization. In: Proceedings of the 2007 IEEE Intelligent Vehicles Symposium, June 13-15 Istanbul IEEE Catalog Number: 07TH8947. 2007 IEEE Intelligent Vehicles Symposium,. Istanbul. June 13-15, 2007. (pp. -). ISBN: 1-4244-1068-1. [106] ARSIE I, DI MARTINO R, RIZZO G., SORRENTINO M. (2007). TOWARD A SUPERVISORY CONTROL OF A HYBRID SOLAR VEHICLE. 5th IFAC Symposium on Advances in Automotive Control. Aptos, Monterey Bay, California, USA. August 20-22. (pp. 359-366). APTOS: IFAC (UNITED STATES). [107] DI MARTINO R, GIUSTINIANI A, PETRONE G, RIZZO G., SORRENTINO M. (2007). A PROTOTYPE OF HYBRID SOLAR VEHICLE WITH SERIES STRUCTURE. In: 2nd International Workshop on Hybrid and Solar Vehicles - Atti del 62' Congresso ATI. 2nd Workshop on Hybrid and Solar Vehicles - Nell'ambito del 62' Congresso ATI. Università di Salerno. 11-14 Settembre 2007. (pp. -). NAPOLI: Cuzzolin Editore (ITALY). [108] RIZZO G., DI MARTINO R. (2007). Aspetti dell'ingegneria contemporanea: evoluzione degli autoveicoli alternativi. In: AA.VV. - A CURA DI ADRIANA DI LEO. L'ingegneria e la sua storia. (pp. 234-244). ISBN: 978-88-6043-039-7. CAVA DE' TIRRENI (SA): Marlin Editore srl (ITALY). [109] ARSIE I, RIZZO G., SORRENTINO M. (2007). Optimal Design and Dynamic Simulation of a Hybrid Solar Vehicle. SAE TRANSACTIONS- JOURNAL OF ENGINES. vol. 115-3, pp. 805-811 SAE paper 2006-01- 2997. [110] Rizzo G., “Ricerca applicata e collaborazioni tra università e industria nel settore Automotive”, Convegno di studi ISIAM, "Innovazione e Sviluppo dell' Industria dell'Auto nel Mezzogiorno", Università di Salerno, 3 Marzo 2008. [111] Arsie, I., Di Iorio, S., Pianese, C., Rizzo, G., Sorrentino, M., RECURRENT NEURAL NETWORKS FOR AIR-FUEL RATIO ESTIMATION AND CONTROL IN SPARK-IGNITED ENGINES, IFAC World Congress, Seoul (Korea), July 6-11, 2008. [112] Arsie I., Di Martino R., Rizzo G., Sorrentino M., Energy Management for a Hybrid Solar Vehicle with Series Structure, IFAC World Congress, Seoul (Korea), July 6-11, 2008. [113] Arsie I., Di Martino R., Giustiniani A., Petrone G., Rizzo G., Sorrentino M., Spagnuolo G., A PROTOTYPE OF HYBRID SOLAR VEHICLE: SIMULATIONS AND ON-BOARD MEASUREMENTS, AVEC08 Conference, Kobe (Japan), October 6-8, 2008. [114] Arsie I., Di Martino R., Rizzo G., Sorrentino M., SIMULATION, ENERGY MANAGEMENT AND ON-BOARD MEASUREMENTS FOR A HYBRID SOLAR VEHICLE PROTOTYPE, Advances in Hybrid Powertrains, IFP, Rueil-Malmaison, France, 25 - 26 November 2008. Papers in other topics
|